Grey’s anatomy

lørdag 29. november 2008

Omtrent alle TV-serier er fengende. Det må de være for å bli sendt på riksdekkende TV i inn- og utland. En million pilotepisoder blir sendt og kommer seg ikke gjennom filteret. Grey’s Anatomy er likevel annerledes. Det som er så merkelig er at serien legger veldig opp til at man skal like hovedkarakteren, Meredith Grey. Jeg merker at det klarer ikke jeg. Jeg vet ikke om det er instruksjonene Ellen Pompeo får om å være febrilsk, søt, selvmedlidende og overlegen eller om hun bare er en dårlig skuespiller. Uansett bommer Meredith når serien åpenbart forsøker å få henne til å treffe hjertet mitt. Derek Sheperd, hennes store kjærlighet som også går under kallenavnet McDreamy, slår meg som en selvgod, egoistisk klyse. Det legger opp til at de er ment for hverandre og vil ende opp sammen for evig og alltid. I couldn’t care less! Så dårlig de behandler alle rundt seg der de bader i egosentrismen sin fortjener de virkelig hverandre - på en dårlig måte. Det mest spennende med Grey-McDreamydramaet er hvordan de andre i serien, spesielt Addison og George, håndterer det. 


De andre karakterene i serien, derimot, er flotte! Spesielt George, Burke og Bailey. Det beste med serien er hva som skjer med dem. 

Jeg følger spent med mot de siste episodene av andre sesong. Jeg har fått noen hint om at dette dårlige inntrykket av hoverkarakteren(e) vil endre seg etterhvert. Jeg har jo bare sett litt under halvparten av episodene som er laget hittil, så det gjenstår å se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt grei serie, men ikke noe jeg har fulgt med på egentlig:P

Christine sa...

Hrmf. Jeg avstår fra å kommentere. Jeg kjenner meg ofte veldig igjen i Meredith, så jeg må nesten finne dette fornærmende;)

Mari sa...

Heldigvis har du ikke en attitude som henne om du enn kan kjenne deg igjen!

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger