Eksamen schmeksamen

mandag 24. november 2008

Jeg skal være ærlig. Jeg er ikke helt drilla i dette eksamensstyret. To og et halvt år på universitetet og jeg har fremdeles ikke lært meg å lese skikkelig dagene i forveien. Her sitter jeg og leser andres blogger og ble inspirert til å skrive et eget innlegg selv om jeg vet at det eneste jeg gjør er å utsette det jeg egentlig burde gjøre, nemlig å lese til i morgen.


Problemet er det at jeg er et snarveimenneske. Jeg foretrekker den korte veien. Jeg vil ha det gratis. Jeg vil sitte i sofaen, se på Sopranos, spise Smash og drikke Cola - og likevel få en B! Jeg skjønner jo at det vanskelig lar seg gjøre. Jeg vet jo det. Problemet mitt er bare det at jeg i alle mine år på skolen aldri har jobbet særlig hardt. Og de tingene jeg har gjort best har vært gjort på kort tid eller helt på sparket. Siden jeg aldri har jobbet hardt med skolearbeid har jeg heller aldri blitt belønnet for det. Semesteroppgaver og muntlige prøver er greia mi.

Jeg burde gjort noe annet. Jobbet et år, lært meg spansk, blitt allmennlærer, reist på jordomseiling eller safari. Snart er januar her og roer ned nervene mine igjen. Jeg er aldri så glad i samfunnsgeografi som jeg er i januar.

2 kommentarer:

Christine sa...

Jeg kjenner meg igjen i symptomene dine, så jeg foreslår at vi til våren inngår en eller annen form for forpliktende samarbeid, med digg for bra innsats og seriøst deng for dårlig.

Detaljene må kanskje meisles ut noe, men poenget står likevel fjellstøtt. Da kan det være eksamen suksessamen. Eller noe.

Kristin :) sa...

Du har funnet sånn template som jeg ville ha! *misunnelig*.

Eksamen er møkk. Alltid! Dessuten synes jeg du skal lære deg spansk, for det skal jeg også. Og du - bli allmennlærer også! Da kan vi gå i klasse sammen!

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger