Så var den denne nesa da...

onsdag 26. november 2008


Er det ikke det ene så er det faenmeg det andre. Nå skal jeg benytte bloggen min til å syte over enda en liten sak. Jeg har hatt ganske tett nese de siste tre ukene. Det har liksom ikke gitt seg enda. Idag var jeg på apoteket igjen for å kjøpe en ny nesespray som er litt mildere enn den forrige. Så sa damen på apoteket at jeg måtte huske at det gjaldt denne også at jeg ikke måtte bruke den mer enn ni dager i strekk. Jeg later alltid som om jeg gjør som de sier så jeg nikker og smiler og går derfra mens hodet mitt kverner rundt dette spørsmålet; HVORFOR? Hva kommer til å skje dersom jeg ikke stopper? Faller nesa av? Får jeg vorter? Får jeg blå urin? Etser neseveggen bort slik at jeg ender opp med ett nesebor sånn som Kate Moss? Og hva skal jeg gjøre med at nesa er tett om jeg ikke har nesespray å løse det opp med? Jeg har jo lettere enn de fleste for å få bihulebetennelse. Hva forventer damen på apoteket at jeg skal gjøre med dette og finnes det noen "or else"? Jeg tror vi får lage en spørreundersøkelse. Inntil videre akter jeg å bruke nesesprayen. Jeg får ikke puste uten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Utifra hva jeg har hørt er det fordi man kan bli psykisk avhengig av den følelsen av at nesa er mer åpen enn vanlig - altså at man føler det som om man ikke får puste uten nesespray.

Så, ehm, ja. Lykke til på rehab ;)

Malene sa...

Jeg ble i grunn veldig nysgjerrig på det samme, og jeg fant et svar på det også.

Grunnen til at man ikke skal bruke det sammenhengende over lengre perioder er at slimhinna i nesa vil reagere unormalt på sprayen og kan gi mer problemer med tetthet når man bruker den.
I verste fall så kunne man visst ødelegge slimhinnen, og ville da slite med problemer resten av livet.

*nerd*

Eller bare fine Lommelegen..

Christine sa...

Disse konsekvensene hørtes jo riktig så alvorlige ut! Legg vekk den nesesprayen NÅ, frøken!

Det finnes sånne skyllehorn, som man bare bruker vann og litt salt i, så skyller man ut alt som er i nesa. Fredrik har ett, for han har tette neseganger eller noe. Kanskje en idé?

Mari sa...

Jaja, må jeg likevel rehabiliteres kan jeg like gjerne fortsette å bruke den til eksamenstiden er over og jeg ikke er så avhengig av å være frisk og sånn. Jeg skal skaffe meg et skyllehorn. Bernhard jublet over idéen! Tenk på hun stakkars jenta som fikk modelljobben for skyllehorn. Sikkert ikke det hun hadde drømt om da hun ble fortalt at hun skulle bli modell!

Christine sa...

Hennes store prosjekt hver måned er å sørge for at nesehårene ikke gror ut av kontroll, det hadde ødelagt hele inntektskilden hennes.

Lurer på hva som er neste steg på den stigen. Øreprodukter for eksempel, er det fremskritt eller nedrykk? Hva med fotvorter?

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger