Brrrrr... :)

mandag 11. januar 2010


Det var bare et spørsmål om tid før jeg kom til å skrive dette innlegget... Nå har det jo vært kulderekord på samtlige værstasjoner i landet over. Været vi har opplevd den siste måneden har ført til kaotiske trafikk- og parkeringsforhold, brukne lårhalser, fortvilede kunder som opplever at butikkene er utsolgt for varmeovner, sinte passasjerer på kollektivtransport, markant økning i kakao- og tekonsum hos undertegnede og at folk flest har priset seg lykkelige over at det lå ullsokker under treet i år også. Selv har jeg vært så heldig å motta hele fem par varme ullsokker, og to par tøfler. I tillegg har jeg funnet ut at den beste måten å begrense strømregningen på er å sitte inni en sovepose i stua - anbefales!

Foruten de overnevnte frustrasjoene, og gledene, ved denne vinterns totale fravær av global oppvarming, har fenomenet kald vinter ført til e
n god del generell syting i befolkningen. Det er ikke det at jeg liker å finne ut at bamsen min faktisk har frosset fast til vindusruta, eller digger at strømforbruket er markant høyere enn i fjor. Grunnen til at jeg kan holde motet oppe og ta det hele med et smil er at jeg kan sitte her i stua mi, inntullet i to soveposer og et dobbelt fleeceteppe, og vite at om mindre enn to uker kommer jeg til å sitte i skyggen av et tre på en fortauscafé på en plaza i Buenos Aires og i tråd med lokal skikk drikke mate i omkring 30 VARMEgrader. For sikkerhetsskyld skal jeg faktisk bli der helt til mai - når høsten slår inn på den sydlige halvkule rekker jeg hjem i tide til å se kirsebærtrærne i full blomst. Livet er fantastisk!

2 kommentarer:

Christine sa...

Takk. Det hjalp.

Christine med forfrosset nese.

Malene sa...

God tur!! :)
Forventer blogginnlegg om hvordan det er der nede ;)

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger