Foodgasm!

mandag 25. januar 2010

I går kveld la vi omsider ut på det Argentinske mateventyret. Bernhard hadde som formål å spise en hel okse, mens mine ambisjoner var å innta en kalv. Vi fikk assistanse i resepsjonen på hotellet til å finne et Steakhouse i nærheten. Vi kledte oss pent for anledningen og spaserte skrubbsultne de tre kvartalene bort til vår utvalgte restaurant, Piegari.


Alle vet at det ikke er så lurt å gå og handle på tom mage, men viser seg at det heller ikke er så lurt å bestille forrett og hovedrett på en gang på tom mave! Bernhard fyrte av startskuddet med stekt provolone, en fantastisk god italiensk ost, mens jeg gikk for nyskåret parmaskinke. Forretten var så stor at vi ikke kunne spise hele av frykt for å ikke få plass til noe hovedrett. Deretter kom hovedretten - min var en "halv" biff på 260 gram og jeg fikk såvidt presset i meg hele, mens Bernhard som hadde bestilt en "hel" fikk et dråg på 520 gram på tallerkenen! Og visst var de gode! Argentinerne vet å steke biff! Den var både saftig og mør og med sprø stekeskorpe. Nam, nam og etterhvert au, au!

Ønsket om å toppe et slikt herremåltid med noe søtt ledet oss til å bestille hver vår dessert, en tabbe som vi burde ha forutsett, mengden mat vi hittil hadde måttet la stå igjen og våre sprengfylte mager tatt i betraktning. Da regningen omsider kom viste det seg at det har vært en global forveksling i menyene. Prisene her gjelder nok den mengden mat en ville fått på en norsk restaurant og omvendt. Vi konkluderte med at den norske mengden mat med den argentinske prisen hadde vært å foretrekke!

3 kommentarer:

Bernhard sa...

Men jeg spiste opp hele biffen! Klarte så vidt å gå hjem, og la meg med enorme smerter. Har fortsatt en stor kuformet klump på magen. Nam!

Christine sa...

Ah, biff! Misunnelig!! Lurer på om det kan forsvares å fly til Argentina for å spise biffmiddag med deg? Er langreist middagsspisende menneske noe bedre enn langreist mat? Magefølelsen sier nei... Men den sier også ja til biff!

Mari sa...

Jeg vet det er galt, men jeg stemmer likevel for at du reiser hit for å hindre at maten blir langreist! Kom i mai, så drar vi på loffen! Jeg har flexibel billett!

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger