En reise har begynt...

torsdag 21. januar 2010

Jeg har jo ikke satt avsted riktig enda, men nå er det første steget altså tatt. Dette er startskuddet som markerer begynnelsen på den lengste reisen jeg hittil har foretatt meg. Hurra! Og iiik!


Dagen har gått med til å sitte på telefonen med familie og venner, jeg har pakket litt og løpt ned og sjekket postkassa hvert tiende minutt. Postvesenlogikken skal nemlig ha det til at seks pakker som alle er shippet fra play.com samme dato har ankommet min postkasse henholdsvis fredag og lørdag. "Så fint!" tenkte jeg i all min naivitet - "Da kommer nok de tre neste på mandag eller tirsdag. Postbudet innså sikkert bare at ikke alle seks pakkene fikk plass i min noe anorektiske postkasse på en gang." Den gang ei. Det kom ingen post til meg, verken på mandag, tirsdag eller i dag. Nå har jeg forbannet uvesenet Posten nok ganger i dag til at det er særs liten sannsynlighet for at lykken skjenkes meg i morgen heller. Nok om det - det får ettersendes. Alternativt kan jeg wrestle postbudet, dersom han rekker å komme før jeg må løpe til flytoget omtrent klokka tre, og grave gjennom posttralla hans til jeg finner alle pakker og brev som han av ren skadefro har tilbakeholdt de siste ukene.

Gladnyheten er at i denne vidunderlige teknologiske verdenen vi lever i, går det an å sjekke inn på flyet online. Ikke nok med det - det går an å holde av yndlingssetet sitt! Nå er ikke jeg så veldig sær på det - vindusplass og utsikt er jo å foretrekke, men utover det har jeg ingen sære preferanser. Kjæresten min
derimot, er som kjent litt over gjennomsnittlig opptatt av fly. Så nå har Bernhard og jeg holdt av de beste setene i flyet! Jeg er nesten ferdig med pakkinga, han har ikke begynt, og her sitter vi midt på natta før avreise og fjaser og ser på bilder. Vel og merke etter en real runde avskjedsdrinker på Lemongrass med Christine og Hjorten. Så nå som vi er ferdig sjekket inn kan vi si at vi er på vei! Chiao!

1 kommentarer:

Malene sa...

Å få bestemme flyseten selv er deilig! En gang jeg skulle velge ble jeg lurt til å tro at første rad på turistklassen var det beste, helt til jeg satte meg ned og innså at det ikke bare var ekstremt liten plass til beina, men at gardinen som skiller turist fra business var sånn cirka 20-30 cm fra ansiktet mitt. Klaustrofobisk!

God tur og ha det kjempegøy! :)

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger