Masa Critica

onsdag 7. april 2010


Den første søndagen i måneden arrangeres Masa Critica i Buenos Aires. Det er omtrent samme konsept som Sykkel i sentrum i Oslo. Byens ivrige syklister samles for å okkupere litt gateplass, dra på tur og slå et slag for sykkelens plass i trafikken. Ved hjelp av et sykkelhjul med lapper med stedsnavn i eikene ble det bestemt at vi skulle sykle mot Liniers denne søndagen. Vi satte avsted ved godt mot i et overraskende bedagelig tempo og med et og annet jubelrop eller slagord, gjerne som en direkte følge av tutende bilister, f.eks "Bici sí, auto no!". Vi syklet i en times tid før vi stanset i en park for å ta pause. Ettersom dette var den første skikkelige høstdagen i Buenos Aires begynte jeg, to gensere og skinnjakke til tross, å hutre mot vinden. I tillegg var jeg godt utenfor kartet mitt sin grense. De som kjenner meg godt vet at jeg får litt spader av å ikke helt vite hvor jeg er! Jeg tok turen tilbake mot sentrum sammen med en del andre fra kurset mitt, og rakk inn i kjent farvann innen det ble mørkt. Deretter bar det rett på tangotrening der jeg ble møtt med gode venner, bra stemning, rødvin og kinamat. Supersøndag!

0 kommentarer:

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger