Dear God, make me a bird...

fredag 23. oktober 2009

Nå har jeg sittet i snart to timer på leting etter billige flybilletter. Hva er egentlig billig for en billett tur-retur Oslo/Buenos Aires? Nå har jeg vel ikke blitt så mye klokere på det. Omtrent 8000 kroner og 30 timer reise hver vei må jeg regne med. Er det ikke ironisk at det blir billigere jo flere mellomlandinger man har? Er det ikke ved letting og landing at et fly bruker mest drivstoff? Det er jo i utgangspunktet ikke særlig miljøvennlig å fly, men verre blir det jo om jeg må mellomlande to ganger! I tillegg hadde det jo vært en fordel å kunne fly sammen med Bernhard på veien ned i allefall, men det blir ekstra forvirrende å sjekke hans billettpriser samtidig med mine siden jeg har tenkt meg hjem igjen i mai oghan skal tilbake til Norge i februar. Nå har jeg hodepine og må legge meg kjenner jeg. Antagelig kommer vi til å ende opp med å kjøpe de billettene fra supersaver jeg fikk opp på første søket. Halvannen time i dass med andre ord. Likevel er det jo godt å vite at jeg har forsøkt etter beste evne å finne de magiske billettene til to tusen som det går gjetord om. Så VET jeg at jeg ikke klarte å finne dem i det minste.


PS: Billettene er fremdeles ikke kjøpt så om noen vet om en magisk side med latterlig lave priser er det bare å si ifra. Dersom noen vet om en magisk trylledrikk som kan gi meg vinger og god kondis hadde det kanskje vært å foretrekke.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Mari, Kilroy kan hjelpe dere med å få billetter til samme utreise med forskjellig hjemreise. bortsett fra det vet jeg ikke hvor jublende fantastisk kilroy egentlig er..

Helga sa...

Ja, nå er det dessverre slik at billige billetter som regel ikke er særlig miljøvennlige uansett hvor mange mellomlandinger man har eller ikke. Billige billetter får jo folk til å fly. Masse. Mer. Dette hjalp deg nok veldig, tenker jeg! Men - Buenos Aires? Så kult!

 
To hybelkaniner og en sår hals - by Templates para novo blogger